Betalingsvoorwaarden
- Deze betalingsvoorwaarden zijn onlosmakelijk verbonden met de behandelingsovereenkomst tussen u als patiënt/cliënt en de fysiotherapeut.
- De betalingsvoorwaarden zijn van toepassing indien u niet of niet voldoende verzekerd bent voor fysiotherapie en de behandelingen zelf dient te betalen. Deze betalingsvoorwaarden zijn tevens van toepassing indien u uw afspraak niet bent nagekomen.
- Afspraken die niet kunnen worden nagekomen dienen uiterlijk 24 uur voor de behandeling afgezegd te worden. Bij het niet afzeggen of bij afzeggen binnen 24 uur voor de afspraak behoud de fysiotherapeut zich het recht voor 75 % van het tarief van de voorgenomen behandeling in rekening te brengen bij de patiënt, wanneer in de gereserveerde tijd geen andere patiënten worden behandeld. Deze factuur dient u zelf te betalen en kan niet in rekening worden gebracht bij uw zorgverzekering.
- Voor het betalen van uw rekening geldt een betalingstermijn van 30 dagen.
- Indien de volledige betaling niet binnen 30 dagen na de factuurdatum is ontvangen, sturen wij u een aanmaningsbrief. Deze aanmaning geldt ook als ingebrekestelling.
- De aanmaningsbrief stelt u in de gelegenheid om het factuurbedrag binnen 14 dagen aan ons te voldoen.
- Indien wij niet binnen 14 dagen na de datum van de aanmaningsbrief uw betaling hebben ontvangen, bent u in verzuim. Vanaf dat moment brengen wij kosten in rekening. De extra kosten zijn een percentage van het notabedrag met een minimum van € 10,00 plus de wettelijke consumentenrente.
- Alle kosten voor de incasso van de gedeclareerde bedragen, inclusief gerechtelijke en/of buitengerechtelijke kosten, komen voor uw rekening.